Mis on T-mäng


Kuidas transformatsiooni mäng toimub:
Enne mängu algust Te mõtlete mingist teemast, millele olete juba väga kaua otsinud vastust või mis tekitab igapäevases elus mured ja esitate endale küsimuse, ehk mängu alustab MÄNGUPÄRING.

MÄNGUDE INSTRUMENDID – kuna need on tõesti mängud, siis teid ootab ees täringute viskamine, žetoonide lükkamine, metafoorsed kaardid ja kaardid ülesannetega ning palju suhtlemist  teiste mängijatega. Sest see on huvitav, hoolimatu, lõbus, lihtne, aktiivne tegevus nagu tavaline lauamäng. See on suurepärane ajaviide, kuid samal ajal on see sügav enese tundmise protsess, iga mängus osaleja  jaoks hädavajalike probleemide analüüs, uurimine nende eluvaldkondade erinevatelt külgedelt, milles soovite muudatusi. Samas  vestlus ja sõnademäng toimub läbi valitud mängu metafoorsete sõnade valiku.

TRANSFORMATSIOON – mida see mängija jaoks tähendab. Kuna mänguprotsess toob endaga avastusi, mille järel te ei saa lihtsalt enam samaks jääda, annab mäng teile võimaluse näha, kuidas teie elus praegu käitute, miks te ei saavuta soovitud tulemust ja mida tuleb muuta, et teie elu tegelikult muutuks. Kuigi selleks peab ka mõistma, et transformastiooni mäng ei ole mingi „imetablett“,  mis lahendab koheselt kõik teie mured. Pigem mäng ausalt peegeldab teile need tugevad ja nõrgad kohad mängu jaoks valitud teemas ning annab mõtlemisainet, kuhu suunas minna edasi. Mida inimene selle teadmisega teeb – on muidugi iga inimese enda valik.

Igal mängul on oma AUTOR, st kõik transformatsiooni mängud  on autoriõigusega kaitstud.

Suuremas osas saab kõik mängud jagada 4 plokki.
1) Suurim blokk on psühholoogilised mängud. Taolisi mänge loovad psühholoogid, kes peavad kinni teatud psühholoogilisest teooriast ja kasutavad mängus psühholoogilisi elemente.

2) Сouching – nendes mängudes juhendatakse põhimõtetele, et  mängu ülesanne lahendatakse mõistuse tasemel. Inimene seab endale ja juhile ülesande, kasutades treeneriküsimusi, juhendab mängijat vastustest aru saama või soovitab temale mõne ülesande täitmiseks tegevuskava.

3) Ärimängud (või rahalised). Kõige esimene kogu maailmas tuntud finantsmäng on Robert Kiyosaki rahavoogude mäng. Praeguseks on selles mängus palju modifikatsioone, mäng on tehtud ka psühholoogia elementidega.

4) Esoteeriline mäng (või filosoofiline) - mängud enese tundmise kohta. Neid seostatakse  ka psühholoogiliste mängudega, kuid neil on omalaadne esotericismi ja maagia mõistete mänguplatvorm ja kasutatavad mänguterminid.

Igal mängul on oma MEHAANIKA - need on protsessid, mis organiseerivad laua taga mängijate tegevust. See tähendab, et on loodud teatud toimingute komplekt, mille kaudu mängija peab saama erinavaid kogemusi mängu protsessi käigus.

Oluline on mõistma, et transformatsiooni  mängu mehaanika ei ole kuidagi  häälestatud tulemuse saamisele, vaid kogemuse läbi elamisele.  

Kui tavalises lauamängus on meil eesmärk - koguda teatud arv punkte, läbida mõni tase, tulla esimeseks ja nii edasi, siis transformatsiooni mängus sellist EESMÄRKI ei ole, on oluline, et inimene läbiks mingi kogemuse ja selle kogemuse kaudu saaks rohkem endast teada nii, et mängu lõpus ta räägiks veel kord endale üle,  milliseid üllatusi ta endast sai teada, ehk MÄNGU LÕPETAMINE on ka ülioluline, sest siis osaleja saab võtta kooku kõik,mis mänguprotsessis toimus ja mõelda, kuidas  ta saab  viia muutised oma tegelikku elu.